Sport egy életen át – konferencia

Egy dia a konferenciáról, melyből látható, hogy már kisgyerekkorban el kell kezdeni a mozgást. Természetesen életkornak megfelelően.
Vannak bizonyos képességek, melyek csak fiatalkorban fejleszthetők. Ilyenek a mozgáskészség, koordináció mely csak 6-9 éves korban fejleszthető. A szív és a tüdő is 12-14 éves korban fejlődik valamint a csontok sűrűségét is csak 26-28 éves korig lehet megalapozni. Ebből is látszik, hogy mennyire fontos a fiatalkorban elkezdett sport. A csontsűrűségnél nem mindegy, hogy milyen mennyiség áll rendelkezésre, amikor elkezdődik idősebb korban, nőknél a menopauza után a csontok leépülése. Sajnos a fiatalkori éhezés, anorexia nagy mértékben csökkenti a csontok sűrűségét. Az “alultápláltság” biztos alapja az időskori csontritkulásnak és ezzel együtt az életveszélyes csonttöréseknek is.
Az itt felsorolt képességek már idősebb korban (40év) elkezdett sporttal nem pótolhatók. Viszont az állóképesség bármikor fejleszthető. Ezért találunk sok ultrafutót 40 éves kortól. Lassú kocogásra, (amivel az ember nem lép ki a komfortzónájából) bárki képes lehet, akár több órán keresztül is.